Redesign

tirsdag 16. november 2010

Keramikk og tekstil, 9 november

Den 9/11 delte vi dagen i to, og hadde tekstil i 4 timer og kjeramikk i 4 timer. Først hadde jeg kjeramikk med to student lærere(Kristine og Karianne) der var oppgaven og lage en boks i hvilken form vi ville. Først måtte vi lage små skisser om hvordan veggene på boksen skulle se ut.
Der etter kunne vi velge hvilken størrelse innen 15x15 vi ville. Jeg lagte en firkantet boks på 10x10cm. 

Jeg ble ganske fornøyd med boksen, men jeg ble ikke ferdig de 4 første timene så jeg måtte bruke lenger tid for å lime dem sammen. 
Her e noen bilder av resultatet.








Den andre halvdelen av dagen var vi på tekstil rommet der man kunne velge mellom tre oppgaver, fortsette og dokumentere på redesign oppgaven, Heklekurs eller Sy på symaskin - Lek med symaskin. jeg valgte den siste oppgaven. 
I denne opgaven skulle jeg klippe opp 6 stoffbiter og sy dem sammen, jeg valgte grønn somhovedfargen. For å få dem tilå henge sammen før vi sydde dem sammen var en slags lim. Den måtte vi klippe slik at det passet til tøybiten så strøk jeg den på. deretter sydde jeg rundt kantene på hver av tøybitene





Her er resultatet:











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar